mandag 16. juli 2012

monaogisa på tur til Madrid

Jo, nå skal du høre. Planen var at monaoglisa, altså mor og datter, skulle kjøre til flyplassen i Madrid, finne ett hotell, leie oss inn der, finne bussen til sentrum og virkelig gjøre byen utrygg - til fots.

 I stedet endte vi opp, midt inni byen, på 4 hjul, og gjorde byen utrygg pr bil.
Himmel og hav sier nå bare jeg. Ikke det at det var så vanskelig å kjøre her, det er jo greit med 4 filer i hver rettning, også i rundkjøringene - disse har foresten lyskryss midt inni seg - 4 stk må vite - så det blir faktisk som et kryss. Og de er jo hyggelige når de ser en litt fortørnet, bustete dame med norske skilter som trekker oppgitt på skuldrene og peker at hun heller skulle vært der og ikke her -de hjelper jo til. Men jeg, jeg blir litt svett faktisk. Og  kunne tenkt meg å sitte på en slik dobbeltdekkerbuss og sett byen fra oven.
Der!!!! roper Lisa, der er det et hotell. Å supert sier Mona, vrenger bilen rundt, tuuuuut, og kaster bilen inn foran døren på hotellbygget. Der står en lettere forvirret mann med frakk og hatt,  tydelig at han står der for å åpne dører for de som egentlig skulle hatt rød løper.
 (Dere husker vel at jeg har kun den lille lommeboken)
Så mens jeg smiler pent, fisker litt på hårfjonene som har blitt litt uryddig av dette hele, og forklarer at vi har kjørt hele veien fra Norge og nå kunne trengt noen til å parkere bilen for seg, løper Lisa inn og spør om de har ledig rom for 2. Jess, åff kårs, det har de jo. Så hun bestiller rom mens Mona leverer nøkklene til mannen med frakk og hatt. Lommeboka skjelver.
Vel innenfor dørene blir en behandlet med brask og bram. Vi var vel ikke akkurat kledd som de andre gjestene, det skal sies, men vi er nå fra Norge og der er vi en gang litt hårdagslige. Rommet kan en ikke klage på, Lisa er veldig fornøyd (hun har tellt alle stjernene på hotellet ******) og inntar veslevoksent senger ....
og bad.....

Mor sitter litt matt tilbakelent i senga ot tenker, vel, nå er vi her, de har kortnr mitt, det er ingen ting jeg kan gjøre annet enn å legge meg ned å nyte. Forberede meg til frokosten på et 6-stjernes hotell midt i Madrid, før vi inntar dobbeltdekkerbussen for å gjøre byen utrugg til fots i morgen.
Og på toppen av kaka i morgen, vi skal jo finne riktig teminal på flyplassen, vi er her for å hente Mia, Helge og Emma-Olave. Og for de som tror det er som på Gardermoen, med ca 30 m mellom hver gate, de tar feil. For her kjører de bil, på 4-felts vei, i 120 km t, og du bør vite hvilken gate du skal på, for du skal tross alt gjøre det i fart. Vi har prøvekjørt i dag nemlig, endte opp på gate 4, ikke 2 som vi skulle. Men som vanlig, monaoglisa de smiler, peker på bilskiltet og trekker på skuldrene. Bale sier de da og slipper oss ut igjen på andre enden, og ønsker lykke til neste runde.

Sov godt a

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar