torsdag 6. september 2012

When in Rome....

When in Rome, do as the romans. So they say.
Etter mitt første styremøte i YES Kilimanjaro forleden kveld, fikk jeg overlevert ei bok fra Ilona Drivdal.
Rondane Killimanjaro heter den.
Dette er utgangspunktet for at Ellen Graff Jenssen fattet interesse for Kibosho og at ekteparet Jenssen etter hvert bruker all sin fritid på dette prosjektet. Jeg, bokperson som jeg er, la meg godt til rette i går kveld, tok min nyervervede bok, med signatur, og bladde opp. Fra første linje er jeg slukt inn i boken, mine bilder oppe i hodet mitt har alt festet seg godt:
"Synet av Kilimanjaro, når du ser den snødekkede tinden lysende over Afrikas steppeland, er overveldende."
Man blir grepet.

"Den rustne, sjanglende bussen, overfylt av mennesker, kom kjørende over det støvede slettalandet nord i Tanzania". "
Dette bildet er fra Google, og sikkert ikke helt slik det er, men jeg så altså for meg ei små-grå håret dame, med kofferten overfyllt av garn og strikkepinner stikkene ut i alle retninger, inne i dette lasset et sted. Kunne ikke annet enn le heller da.


Jeg gleder meg veldig nå kjenner jeg. Og strikkingen fortsetter:))))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar