søndag 28. oktober 2012

Oppdatering fra jungelen.

Torsdag til Søndag.

Torsdag.
Nok en dag er over og bank i bordet jeg er ikke blitt syk igjen. Litt av hvert å klare det på her må jeg
si.
Vært nede i bygda i dag også, begynner å bli god på høydetrening nå. phuu.
Aner dere egentlig hvor høyt å lenge ei ku kan fise???
Det vet jeg, for her bor jo dyrene i samme hus. O vi ligger heldigvis nærmest fjøset.

Fredag.
Den store vaskedagen har kommet her.
Store og små vasker klær og hus.
Og jammen skal jeg si at det trengs.
Fryktelig mye støv her, knusk tørt over alt.
Stakkars folk som må bare så mye vann og varme det over bålet.
Vaskes mye i kaldt vann, men de er glade og fornøyde.
Strikkefri dag, skole i morgen.
Men her hjemme er nesten alle opptatt med strikketøy for utenom vaskingen. Gøy.
Mir i huset er nå ferdig med sin første hel, det vil si at jeg hjalp til da men fortsatt flink.

Anna har fått til strikkinga. Hun har spesielle behov. Vært borte i jungelen mange år av livet sitt, men bor nå her og klarer seg fint, når hun får ordne ting, rydde og koste og lignende.

Søndag.
første uke med strikking er over.
Alle elevene strikker nå rett som bare det.
Garent går unna i en fei da, så vi må nok ned å få tak i noe syntetisk.

Selv er vi ved godt mot.
Det blir nok ris og bananer for å si det slik.
Liten tro på at vekten går nedover til tross for lite mat.
Kirkedag i dag, alle går. Så da sitter, kneler og står vi om hverandre uten å forstå noe av det som skjer. Fin sang da.

I morgen  skal vi starte med vrangstrikk og det blir gøy.
Da åpner det seg en ny verden.
For meg blir det litt mere å gjøre vil jeg tro, men Ellen er god makker og jobber like mye som meg.
I går sovnet vi tidlig, blir sliten av tynn luft.
Det har ikke noe med dårlig form å gjøre ;)

Akurat ferdig med en god og varm "dusj" fra ei gul bøtte som har stått i sola i dag.
Blir faktisk ganske varmt.
Bena blir nok ikke rene igjen før jul, men ellers begynner vi å venne oss til dette livet.
Skal nok heller ikke ha ris og bananer på en stund kjenner jeg.
Har fått høre at det har kommet minusgrader der oppe i nord.
Vi snakket på at vi ikke savner det i dag.
Her er det så tørt at alle avlinger dør, det betyr sult for våre venner som ikke har penger til å kjøpe.

Klem til dere der hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar